Tips tegen slapeloosheid

Slapen doen we allemaal en het is ook nog eens erg
belangrijk. Toch kunnen we soms niet in slaap komen en dan lig je uren wakker
en kom je de volgende morgen ook nog eens hartstikke moe uit je bed. Het heeft
natuurlijk te maken met het matras waar je op slaapt. Heb jij bijvoorbeeld een matras 120 x 200, dan is
het van groot belang dat het matras
ook aansluit op jouw lichaam. Toch maakt het matras niet als enige het
verschil, er zijn namelijk nog veel meer redenen waardoor jij niet makkelijk in
slaap kan vallen. Daarom zal dit artikel een aantal tips bespreken die ervoor
zorgen dat jij zo in slaap valt.

Als eerste een yogamethode om je bloeddruk te verlagen en om
je te kalmeren. Hierbij moet je op je linkerkant gaan liggen en je vinger op je
rechterneusgat leggen. Adem dan diep in door het linker neusgat. De tweede tip
is om je aan te spannen en je dan weer te ontspannen, het ontspannen van de
spieren zorgt ervoor dat je lichaam zich kan voorbereiden op het slapen. Een andere
tip is dat je eens moet proberen om wakker te blijven, dit zorgt er namelijk
voor dat je hersenen gaan tegenwerken.
 Een
andere tip is het maken van een zorgenlijstje. Soms heb je erg veel aan je
hoofd en ben je bang dat je iets vergeet, het is dan verstandig om een
zorgenlijstje te maken. Zo weet je de volgende dag weer precies wat je ook
alweer moest onthouden. Ten slotte kan visuele meditatie ook helpen. Schets
voor jezelf een situatie waar je je helemaal gelukkig voelt en zie dat beeld
voor je. Je zal hierdoor erg snel gaan ontspannen en je slaperig voelen, een
grote kans dat jij zo in slaap valt. Er zijn dan ook genoeg tips waardoor jij
beter kan gaan slapen, maar de ene tip werkt bij de één beter dan bij de ander.

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *